nonsens
@import url(http://www.google.pl/cse/api/branding.css);
Twoja wyszukiwarka
Nasza Czeladź

Utwórz swoją wizytówkę
Blog > Komentarze do wpisu
żydy poprowadzą bezpiecznie gojów do zbawienia w aucie. Edukacja ludzkości nie będzie potrzebna.

wypięcie dudy  https://twitter.com/sowa/status/925755494647595009

https://www.facebook.com/w.borowik/posts/1696603860372939?comment_id=1696870160346309

Stefan Kosiewski
Stefan Kosiewski @Wojciech Borowik - google, GPS, Apps i logistyka NWO kierujące samochodem nie będą rozmawiać z kierowcą przez komórkę, korzystać ze zestawu głośnomówiącego, jeść kanapek, popijać, rozpraszać uwagi na sprawy nie związane z prowadzeniem pojazdu. Dla naszego wspólnego bezpieczeństwa poprowadzą bezpiecznie gojów do zbawienia w aucie. Edukacja ludzkości nie będzie potrzebna.
Zdjęcie użytkownika Stefan Kosiewski.Przed chwilą

 

Wojciech Borowik

5 godz. Każda osoba kierująca samochodem nie powinna rozmawiać przez komórkę, korzystać z zestawu głośnomówiącego, jeść kanapek, popijać, rozpraszać uwagi na sprawy nie związane z prowadzeniem pojazdu. Dla naszego wspólnego bezpieczeństwa

https://www.facebook.com/w.borowik/posts/1696603860372939

Zdjęcie użytkownika Stefan Kosiewski.

 

Stefan Kosiewski

    1 min

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1550661254990388&set=a.192641114125749.46889.100001395852772&type=1&theater

Stefan Kosiewski
Przed chwilą

w znaku ukrytej dloni na pomniku Lecha Kaczynskiego ujawnia sie judeomasoneria
http://unsinn.blox.pl/…/zydy-poprowadza-bezpiecznie-gojow-d…

Adam Bernard Mickiewicz 1855 starb im Alter von 58 Jahren in Konstantinopel an der Cholera, als er dort mit Unterstützung Frankreichs polnische („Legion Polski“) und jüdische („Husaren Israels“) Einheiten für den Krimkrieg gegen Russland sammelteś https://de.wikipedia.org/wiki/Adam_Mickiewicz

Z misją na wschód ks. Czartoryski posłał Mickiewicza, który miał na miejscu spotkać się z Sadykiem Paszą, czyli Michałem Czajkowskim, który od lat czterdziestych prowadził tam działania antyrosyjskie oraz organizował życie polskich emigrantów polistopadowych. Mickiewicz chciał, jak wcześniej we Włoszech, zorganizować legion polski, a także legion żydowski. http://sowa.blog.quicksnake.pl/…/w-znaku-ukrytej-dloni-na-p…

Adam Mickiewicz | Artist | Culture.pl
The greatest of Poland's Romantic poets - a poet, columnist, political activist, and visionary. He is cited as a pioneer of the vision of a federation of free nations and citizens. culture.pl

https://www.facebook.com/nasza.czeladz/posts/1550983071624873


Stefan Kosiewski
 
SEMINARIA, TAGUNGEN und REISEN
29 paź, 20:19

KS. FRANCESCO RICOSSA: KAROL, ADAM, JAKUB
http://www.ultramontes.pl/ricossa_karol_adam_jakub.htm
Sodalitium, nr 48
Z języka francuskiego tłumaczyła Iwona Olszewska

(...) Co do Towiańskiego, w swojej głębokiej pokorze, uważał się, za trzecie po Napoleonie (10) objawienie Chrystusa, za wybranego przywódcę, który miał powstać z narodu, Polski – na wzór Chrystusowy – męczennicy i odkupicielki. Był on "upojony literaturą mistyczną i okultystyczną: być może był dopuszczony do jakichś tajnych stowarzyszeń" (s. 252). "Jego system metafizyczny i moralny, antyracjonalistyczny i antyautorytatywny, naznaczony był wpływami Saint-Martina, Swedenborga, Tadeusza Grabianki" (11), lecz również i niejakiego Jakuba Franka, o którym dalej będzie mowa. Warto zauważyć, że według Towiańskiego na końcu czasów piekło przestanie istnieć (8). Towiański wywarł duży wpływ na wielu autorów: m. in. na polskiego poetę Juliusza Słowackiego (1803-1849), który przepowie wybór Papieża Słowianina (12), na w/w Mickiewicza, czy modernistycznego pisarza Fogazzaro (13). Otóż, to właśnie Mickiewicza, Słowackiego i Krasińskiego uznał Buttiglione za "mistrzów" Karola Wojtyły (s. 32). Towiański przedstawił swą filozofię w książce opublikowanej w 1841 (która znalazła się na Indeksie w 1858) zatytułowanej Biesiada. Mickiewicz był jej propagatorem na prestiżowym Collège de France. "W grudniu 1843, za przedmiot swojego wykładu obiera «Biesiadę», ukrywając nazwisko autora i unikając bezpośredniego cytowania. Jest to – oświadcza – «najcenniejszy i najdojrzalszy owoc spadający z drzewa życia słowiańskiej rasy», to «wypowiedzenie wojny wszelkiej doktrynie, każdemu systemowi racjonalistycznemu»" (s. 254). "Czuję się umocniony siłą, która nie pochodzi od człowieka – mówił Mickiewicz podczas swojego wykładu 19 marca 1844 – (...) ogłaszam się w obliczu nieba żywym świadkiem nowego objawienia" (s. 254). Nic dziwnego, że Mickiewicza i ideowo jemu podobnych uznawano za "nowych montanistów" (14). Państwo (Ludwik Filip) i Kościół zaczynają się niepokoić, choć każdy z innego powodu. Król w 1844 dyskretnie zmusza Mickiewicza do rezygnacji ze swej katedry, a Kościół umieszcza na Indeksie dwa ostatnie tomy jego paryskich wykładów: L'Eglise et le Messie et L'Eglise officielle et le messianisme. [Kościół i Mesjasz oraz Kościół oficjalny a mesjanizm].


Mickiewicz a "Kościół oficjalny"


Skoro ogłasza się nowego mesjasza, nowego zbawiciela, nowe objawienie, cóż wobec tego ma się stać z Kościołem (starożytnym)? Naturalnie musi on albo zniknąć, aby ustąpić miejsca nowemu (tak właśnie sądzi Krasiński), albo ulec zmianie (tak uważa Mickiewicz). Tymczasem, "Kościół oficjalny" sprzeciwia się "Kościołowi przyszłości" (s. 270), który wyłoni się z tego pierwszego "niczym motyl z poczwarki" (15). "Lekcje w Collège de France w latach 1842-1844 są uciążliwe dla «Kościoła oficjalnego». Odrzucają one wszelką ideę «znieważania ludzi, którzy go reprezentują», lecz stwierdzają, że «zatracił proroczego ducha». «Stara teologia klerykalna» nie wystarcza już, by nami kierować: co prawda uczy nas jeszcze dobrze poznawać Boga, ale nie pozwala go «poczuć»" (s. 260). Sam Mickiewicz uważa się za "proroka" (s. 246), "oświeconego" (s. 250), gdy przemawia wpada w ekstazę (s. 249), uważany jest za świętego i mistyka (s. 239). "Powszechne przeczucie – twierdzi Mickiewicz – ostrzega nas o nieuchronności nowego kryzysu... Umysły najbardziej przywiązane do starej tradycji, jak ten Józefa de Maistre (16), przeczuwały go" (s. 260). Kościół "oficjalny" stał się racjonalistyczny: "ów Kościół, którego istnienie jest cudem, unika mówienia o cudach", "potrafi tylko odrzucać i potępiać", jednakże "zostanie ocalony, mimo (księży) i wbrew nim" (s. 269) (17). "Począwszy od Reformacji" "rozpoczyna się proces petryfikacji katolicyzmu oraz rozkładu protestantyzmu" (s. 269); aby zapobiec temu procesowi potrzeba ekumenizmu katolickiego à la de Maistre (ibidem). Epizod, który tu nastąpi dobrze streszcza pojęcie Mickiewicza o Kościele: "Wydarzyło się to 16 stycznia 1844. Niewątpliwie nigdy od założenia uczelni, słuchacze żadnej z katedr Collège de France nie słyszeli czegoś podobnego. (...) Owego dnia, historyk literatury słowiańskiej [Mickiewicz] wyjawił syntezę swej wizji katolickiej". Mickiewicz opowiedział wówczas studentom legendę napisaną cztery lata wcześniej przez Krasińskiego (18): "Jest noc Bożego Narodzenia. W Bazylice Świętego Piotra papież kończy Mszę otoczony zmęczonymi starcami. Pośrodku nich pojawia się młody człowiek odziany w purpurę: to Kościół przyszłości, w osobie Jana (19). Obwieszcza tłumowi pielgrzymów, że czas się wypełnił, następnie biegnie do grobu księcia Apostołów, wzywa go po imieniu, każąc wyjść. Trup wstaje i wydaje okrzyk: «Biada!» Wówczas kopuła bazyliki wali się i pęka. Młody kardynał pyta: «Piotrze, poznajesz mnie?» Trup odpowiada: «Twoja głowa spoczywała na piersi Zbawiciela, i nie zaznałeś śmierci; znam cię»". Piotr z powrotem wpada do grobu, ustąpiwszy wcześniej miejsca Janowi. Polscy pielgrzymi, przez wierność umierają pod ruinami Bazyliki Świętego Piotra. "Piotr umiera na zawsze. Kościół rzymski skończony, jego ostatni wierni wymarli. Dokonało się zerwanie z tradycją". Mickiewicz przytacza alegorię Krasińskiego zmieniając jej zakończenie. Polscy pielgrzymi, którzy "szukają Kościoła przyszłości" nie giną pod ruinami, lecz dokonują ocalenia Kościoła. "Oni – i tu padają własne słowa Mickiewicza – otworzą kopułę na światłość niebios, aby przypominał ten panteon, którego jest podobizną (20); ażeby na nowo stał się bazyliką wszechświata, panteonem, pankosmosem i pandemem,

 



świątynią wszystkich duchów; ażeby dał nam klucz do wszystkich tradycji i wszystkich filozofii..." (s. 271). De Lubac uważa, że Mickiewicz koryguje Krasińskiego w znaczeniu ortodoksyjnym; według Journeta, przeciwnie, "podkreśla jego heretycki charakter". To prawda, że według Mickiewicza, Kościół Jana nie niszczy Kościoła Piotra, ale wyłania się z niego niczym motyl z poczwarki; lecz jeśli chodzi o mnie, powiedziałbym, że Mickiewicz jest heretykiem w równym stopniu co Krasiński, lecz bardziej niebezpiecznym. "Strzeżcie się pilnie fałszywych proroków, którzy do was przychodzą w odzieniu owczym" (Mt. 7, 15). Gdy 5 kwietnia 1848 Mickiewicz na czele polskich legionów wkroczył w pochodzie do Bazyliki Świętego Piotra, sądził, że jest całkiem bliski zrealizowania marzenia "Nocy Bożonarodzeniowej" (por. s. 458). Tymczasem 29 kwietnia Pius IX odrzucił pomysł wypowiedzenia wojny Austrii. Rzymska Republika kierowana przez Mazziniego – przyjaciela Mickiewicza – usuwała Papieża, lecz także kroczyła w kierunku klęski. Urzeczywistnienie Kościoła "duchowego", przedmiotu jego marzeń zostało odłożone na później. W 1845 Mickiewicz odłączył się od Towiańskiego. Jednakże będzie interweniował w jego sprawie u francuskiego rządu w 1848 i w 1851 (s. 275, n. 4) i, jak zobaczymy, nie porzuci jego fałszywego mistycyzmu.


Adam Mickiewicz

Mickiewicz - mason martynista


W rzeczywistości relacje z Towiańskim miały również charakter okultystyczny, inaczej ujmując masoński. Czy Mickiewicz należał do masonerii? Na początku w 1817 roku widzimy go jak zakłada tajne Stowarzyszenie Filomatów. W 1820 zostaje członkiem innego tajnego towarzystwa – Filaretów, o którym będzie wspominał w trzeciej części Dziadów z 1833 roku. Nie wiem niestety czy Filareci mieli coś wspólnego z lożami masońskimi tak zwanych Filaletów (21). Jakkolwiek by jednak nie było, te polskie, tajne stowarzyszenia były repliką (a często sojusznikiem) tajnych, rosyjskich stowarzyszeń – będących czymś w rodzaju słowiańskiego wolnomularstwa – które dały początek spiskowi dekabrystów. W dekabrystycznym spisku 1825 roku rząd carski rozpoznał rękę masonerii, i to dokładnie dlatego masoneria została w Rosji zdelegalizowana (22)...

https://plus.google.com/116748846165184263175/posts/QGECPtw7GJY

heretyk żydoskiego pochodzenia etnicznego, Adam Bernard Mickiewicz udzielił nieważnego ślubu sekciarskiego

Akt o małżeństwie, kopia A. Chodźki, Paryż 1847 / BPP/THL / fot. Hanna Zaworonko http://wystawa.przyjacielebpp.org/pl/adam-mickiewicz/

1 Halina Gołaszewska Komentarze
Lech Klekot
Lech Klekot
Zdjęcie użytkownika Lech Klekot.
 23 godz.
Magdalena Wądołowska
Magdalena Wądołowska Pierdoly!!!!
2 godz.
Stefan Kosiewski
Stefan Kosiewski @Magdalena Wądołowska - prezentuje na fb fotkę trójki swoich dzieci i podpisuje słowem jednym: Pierdoły. Pierdolnęło żydówce do kiepełe, jak Celinie Szymanowskiej po urodzeniu Mickiewiczowi kilku dzieci, czy jak?
Zdjęcie użytkownika Stefan Kosiewski.
Przed chwilą

http://sowa.blog.quicksnake.pl/Adam-Mickiewicz/w-znaku-ukrytej-dloni-na-pomniku-Lecha-Kaczynskiego-ujawnia-sie-judeomasoneria

niedziela, 29 października 2017, kultur

Polecane wpisy